Intelligent Communication 2007 – teoria identităţii sociale

Până când vor primi toate echipele sarcinile (cred că joi sau vineri le vor primi) şi vor începe  să participe şi membrii organizaţiei cu postările lor la acest blog, voi mai povesti despre experimentele din 2007…cred că şi colegii mai mari s-ar putea să fie curioşi despre scopul ştiinţific al experimentelor de anul trecut. Nu mă voi referi deloc la ipotezele testate de Andrei pentru că se referă strict la Organizaţia Virtuală…ipotezele testate de mine au avut nevoie pentru testare de toate cele trei grupuri: Organizaţia Reală, Organizaţia Virtuală şi grupul martor (studenţii care nu au fost membri în proiecte).

De exemplu, una din teoriile care s-au verificat prin experiment (deşi nu acesta a fost scopul principal) este teoria atribuirii.

Teoria identităţii sociale (Tajfel, 1971) afirmă că indivizii au tendinţa de a evalua favorabil grupul din care fac parte. Grupului de apartenenţă (in group) i se atribuie atribute, comportamente şi valori pozitive, în timp ce grupurilor exterioare (out group) şi se atribuie atribute şi comportamente negative sau de o valoare mai mică decât faţă de grupul de apartenenţă. În cadrul grupului omogen de studenţi, constituirea a trei grupuri diferite a activat efectul de identitate socială, membrii grupurilor atribuindu-şi în mod artificial caracteristici în funcţie de apartenenţa la un grup sau altul: în faza iniţială a experimentului fiecare dintre cele două „organizaţii” şi-au atribuit calităţi pozitive într-o măsură evident mai mare decât au atribuit membrilor celorlalte grupuri.


Acest articol a fost publicat în Intelligent Communication și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu