Site sau blog?

De ce şi-ar face o organizaţie un blog dacă deja are un site? Principalul motiv este acela că site-ul are rolul de a informa, pe când blog-ul “aşteaptă” feedback de la public. Ca să vorbesc pe limba PR-iştilor, site-ul corespunde modelelor I şi II de relaţii publice, pe când blog-ul corespunde modelelor III şi IV. Altfel spus, se trece de la modelele unidirecţionale la cele bidirecţionale. Bineînţeles, nu orice organizaţie este interesată să obţină feedback sau nu se poate supune la riscul de a obţine feedback nefavorabil. Dacă o organizaţie deschide dialogul cu publicul său folosind un blog, aceasta nu mai poate da înapoi, nu poate răspunde “no comment”.

În plus, blog-ul contribuie într-o mai mare măsură decat site-ul la stabilirea identităţii organizaţionale datorită blogroll-ului şi a faptului că favorizează dialogul între organizaţie şi public. Dacă accesul nu este restricţionat de administrator, atât angajaţii, cât şi actualii, potenţialii şi foştii clienţi se pot exprima pe blog-ul unei organizaţii, iar comment-urile lor arată în ce măsură misiunea şi principiile organizaţiei sunt respectate. În cazul în care clienţii şi angajaţii se declară mulţumiţi, organizaţia va avea o imagine pozitivă şi va câştiga încrederea publicului(părerile clienţilor sunt mult mai credibile decât o reclamă).

Prin urmare, blog-ul nu este doar o modă; pentru organizaţiile care au nevoie de feedback constant din partea publicului blog-ul este o necesitate. Totuşi, acestea trebuie să analizeze posibilele implicaţii pe care le poate avea un blog şi să decidă dacă avantajele depăşesc dezavantajele.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Pareri si pareri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s